Russinträff på Ica

Jag har bloggtorka. Därför får ni min krönika jag skrev till skolan.

Det borde införas mötesplatser på Ica. Människor strosar omkring som drogade sniglar med kundvagnar framför sig. Om de träffar någon de känner stannar de lugnt upp och utbrister "nej men är DU här?". Sedan följer en lång diskussion om make och barn och "vad gör Lisa nu?". Samtidigt bildas en kö bakom dem med folk som vill fram till pastahyllan. Kömänniskorna stampar otåligt med fötterna, men tanterna babblar vidare.


Jag är trött på alla dessa puckade människor som inte märker att de står mitt i vägen för alla som bara vill köpa pasta och gå. Eller för de stressade studenterna med hemtentor att skriva som behöver speedhandla. Alla tänker inte på Ica som en träffpunkt för pensionärerna, utan som en matvaruaffär dit man går för att införskaffa sig nödvändigheter. Saker man behöver, på en gång och inte när Britt och Liselott har diskuterat färdigt.


Därför tycker jag att Ica borde införskaffa ett antal mötesplatser, jag ser skyltar framför mig med texten "russinträff", där Britt och Liselott kan slå sig ner på en bänk i stil med den klassiskt gröna Notting Hill-bänken. Där kan de sedan i lugn och ro diskutera den senaste synålsmodellen och huruvida åskan var bättre förr i tiden. Om de vill kan de få ta med sig en termos kaffe att fika på, bara de visar upp den i kassan.


Jag tycker självfallet att man ska ha respekt för de gamla och att de har all rätt i världen att ta det lugnt när de handlar. Men någon måtta får det vara, jag har inte sju timmar på mig att vänta på att få komma fram till pastahyllan. Och ja, jag har försökt att säga "ursäkta, men kan jag få komma förbi?", men hörseln fungerar ju inte riktigt som den ska på de gamla käringarna. Speciellt inte när käften glappar samtidigt. Därför tar jag fram stockholmsattityden, skriker "FLYTTA PÅ ER!", och tränger mig fram. Men jag tror att russinträffplatser skulle skapa en trevligare stämning, för då kan lägga min attityd på pastahyllan.
Sarah Andersson

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, den var underbar! Jag förstår om du fick bra kritik! Du borde alltid skriva krönikor :D

Postat av: mamma

haha den var bra gumman! Där har du ditt sommarjobb, skriva krönikor.



Kram mamma

2009-03-24 @ 22:25:54
URL: http://mammaharingenblogg.se
Postat av: Yvonne

Jag skrattar så att jag grinar! Mest för att jag kan se framför mig hur du står där och bara blir surare och surare! XD



På turen finns inga tanter, finns inget folk alls faktiskt, det är sköönt ^^

2009-03-25 @ 08:24:43
Postat av: Erja

När du kommer hem ska du besöka ICA Kringlan - där kan man sätta sig ner och dicka lite vin medan man byter nyheter med varandra.

Sötnos, du skriver så skönt! KRAM!!!!

2009-03-27 @ 07:45:27

Skriv något här:

Namn:
jag hänger här ofta

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback