alla dessa krav

"Jag kräver en uppdatering!" skrev min syster i kommentarsfältet.
Okej, tänkte jag. Eller nej, egentligen tänkte jag mer "vafaaaaaan okejrååå" typ. 

Jag har just tittat på Criminal Minds med familjen. Och skrattat åt min kära mor som inte hänger med för fem öre. När vi har livlig debatt om vad som menades med det ena och det andra, kläcker hon ur sig något väldigt orelevant som bevisade ungefär att hon inte hängde med i programmet över huvud taget.
Men sån är hon, vår mamma. Och för att inte skämmas ihjäl när vi skrattar åt henne så säger hon lite låtsassurt "Äh, ni kan ju ingentiiiiiiiiiing, jag förstår inte varför ni tittar på såna här program när ni inte fattar någonting?"

Men min mamma är inte konstig. Inte i jämförelse med min syster. Alldeles nyss kläckte hon ur sig "Nämen, har mamma kommit hem nu?" När mamma varit hemma i över en timme och tittat på tv med oss. "Vadå?", säger mamma. "Ja, du gick ju ut med hundarna? Gick du inte ut med hundarna? Du måste ju ha gått ut med hundarna!" Och mamma ser lika förvirrad ut som Jossan tills hon inser att mamma varit ute med hundarna för över en timme sen, och kommit hem för över en timme sen. Då blir hon tyst.
Sånt är vårat hem. Inget konstigt med det, som Jossan skulle sagt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt att skriva Sarah - jag både skrattar och gråter när jag läser dina texter. Lycka till imorgon!

2009-04-19 @ 22:09:23
Postat av: mamma

Ja du Sarah, skratta åt din gamla mamma du....jag säger bara ; 50 steg spår ....!?

2009-04-20 @ 16:25:36
Postat av: Anonym

2009-04-20 @ 16:26:40
Postat av: Erja

SARAH!!! Det är dax att börja SKRIVA igen.... Vilka BRA filmer du gjorde!!!! Jag gillar din röst!!!

2009-05-06 @ 07:47:41

Skriv något här:

Namn:
jag hänger här ofta

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback